ריבאונד גדול וחזק (Rebound -כדור חוזר)

ריבאונד גדול וחזק (Rebound -כדור חוזר)

הכדורסל הומצא לפני למעלה מ-125 שנים בארצות הברית בעיירה ספרינגפילד שבמדינת מסצ'וסטס, על ידי ד"ר ג'יימס נייסמית' הקנדי, מאמן ספורט בקולג' ימק"א שחיפש משחק  אימון במקום סגור לתלמידיו. הוא הרכיב שני חישוקים על הקירות בשני ציידי המגרש הרשת שהורכבה לחישוק הייתה סל של אפרסקים והמטרה הייתה לקלוע לתוכם. מאז הכל היסטוריה. הכדורסל הפך למשחק הפופולרי ביותר בעולם. הכדור שנזרק אז חזר בריבאונד גדול וחזק. במהלך השנים הצטרף הכדורסל לענפים האולימפיים ובארצות הברית הוקמה ליגת ה-NBA הנחשבת עד היום לליגה המובילה והאיכותית ביות בעולם הכדורסל.  

 

חשוב להרגיל את הילדים לעסוק בספורט כבר מגיל צעיר. קל הרבה יותר להקנות להם הרגלים הדורשים מאמץ פיזי כאשר האהבה לספורט כבר קיימת אצלם. כדורסל נהנה מאהבת הילדים והוא אחד משחקי הכדור האהודים ביותר. הילדים צופים במשחקי כדורסל במשך שעות בטלוויזיה בחברת חברים, אחים או ההורים. בהרבה בתים בישראל צפייה במשחק כדורסל בטלוויזיה או במגרש עצמו מהווה בילוי משפחתי. הילדים מכירים בעל פה את כל השמות של שחקני הNBA המפורסמים ושולטים בליגת העל בכדורסל הישראלי. אם כך מדוע לא לכדרר את האהבה הזו למגרש ולרשום אותם לחוג כדורסל? מובטח לכם שתזכו בחזרה בריבאונד גדול וחזק.

 

ההשתתפות בחוג הכדורסל מתאימה לילדים החל מגיל 6. לילדים שאוהבים את הכדור והמגרש. לילדים פעילים ופעלתנים ולכאלה שאוהבים את הטלוויזיה והמחשב וצריך להניע אותם לפעילות פיזית וחברתית. ההשתתפות בחוג מחייבת את הילדים ללמוד לעמוד בכללים ובזמנים. לשתף פעולה עם החברים לקבוצה כדי להשיג את המטרה לקלוע סלים ולנצח. ללמוד צניעות וענווה, כדי שברגע הנכון יימסר הכדור לחבר והוא זה שיקלע לסל. דרגה כזו של שותפות יכולה להתקיים רק כאשר הילד רוכש מיומנויות של ראייה מרחבית, כושר תכנון וביטחון עצמי ביכולותיו הפיזיות המאפשרות לו לבצע מהלך מורכב שכזה. ברגעים אלה אנו כהורים חשים גאווה בילדינו. זהו ריבאונד גדול וחזק תוצאה של השקעה, מאמץ והתמדה.

 

בחוגים, בשונה מבית הספר, ילד או ילדה לא מקובלים יכולים להיות בתפקיד הרכז בכדורסל.

הניסיון מלמד, כי מרבית הכישרונות מתגלים בחוגים. ילדים מצטיינים בספורט יכולים להשתלב בנבחרות ובטורנירים כך שהם יכולים להרחיב את המסגרות בהם ניתן להביא לידי ביטוי את כישרונותיהם. הכישרוניים באופן יוצא דופן יתגלו בוודאי על ידי ציידי הכישרונות וסביר להניח  כי ימצאו את עצמם בקבוצות נחשבות ומוכרות. יש מבניהם שיזכו לתהילה ויהפכו תחביב למקצוע משתלם. בחוג כדורסל ילמדו הילדים את יסודות המשחק. לימוד חוקי הכדורסל והסימונים על המגרש. כדרור, קליעה, תנועה ומסירה. שיפור היכולות במשחק הקבוצתי, מהי עבודת צוות  ומהי מנהיגות והובלה. סבלנות, סובלנות, קבלת האחר ועזרה לזולת. בכל מקרה גם אם ההשתתפות בחוג הכדורסל תקנה לילד רק תחביב בריא לשעות הפנאי זהו ריבאונד גדול וחזק עבורו ועבורכם.


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: